İndirim Oranını Nasıl Hesaplıyoruz?

‘İndirim Oranı’ satın alma niyeti ile ürünlerimizi inceleyen sizler için matematiksel bir ‘Fayda/Kar’ oranı rakamıdır. Hesaplama basit bir şekilde MSRP (Manufaturer Suggested Retail Price) yani ÜFLF (Üretici Firma Liste Fiyatı) ile OUTLETMOTO satış fiyatı arasındaki oran veya farktır. Her tüketicinin kendisine sorması gereken ‘Kaç lira değerindeki bir ürünü kaça alıyorum’ sorusuna basit bir açıklama getirmeyi amaçlar. Genellikle ‘İndirim Oranı’, ‘En Uygun Fiyat’ ile karıştırılma eğilimindedir. Örnekle açıklamak gerekirse X üreticinin Y ürünü ÜFLF’si 1,000 TL olduğunu farz edelim. İnternette yapılan araştırma sonucu aynı ürünü (bir mağazanın elinde son kalan 6XL beden) 500 TL’ye satması durumu ürünün satışa yön gösteren değerinin 1,000 TL olduğu gerçeğini değiştirmediği için hesaplamalarımızda kullandığımız ibre, ürünü üreten firmanın belirttiği ÜFLF değeridir.